دانسته های من درباره شبکه های اجتماعی

آموزش شبکه های اجتماعی و اینستاگرام به زبان ساده

دانسته های من درباره شبکه های اجتماعی

آموزش شبکه های اجتماعی و اینستاگرام به زبان ساده

استوری اینستاگرام چیست؟

استوری اینستاگرام چیست؟
از نظر معنایی استوری اینستاگرام  یک داستان کوتاه است که به صورت تکی یا در یک سری ویدیو یا تصویر ارسال می شود و در نهایت منتشر می شود. البته داستان محدودیت زمانی دارد و فقط حدود 24 ساعت قابل مشاهده است.



در این مدت افرادی که وارد استوری شما می شوند استوری های منتشر شده توسط شما را از اولین تصویر یا ویدیو تا آخرین محصول مشاهده خواهند کرد.

درک این نکته مهم است که همه کاربردها و مفاهیم داستان را نمی توان در این موارد خلاصه کرد. کاربران می توانند از ویژگی های افکت های موجود در استوری به همراه طیف وسیعی از شکلک ها برای افزایش کیفیت و خلاقیت بیشتر تصاویر و ویدیوهای خود استفاده کنند.


https://cutt.ly/VPFKQ4U


 

به طور کلی ابزارها و امکانات استوری اینستاگرام  متعدد است و امکان تطبیق محتوا با نیازهای تلویزیون و سینما را فراهم می کند.
شاید یکی از دغدغه های اصلی برخی از کاربران محدودیت زمانی 24 ساعته برای داستان باشد. اینستاگرام آزادی زیادی به کاربران داده است تا بتوانید استوری خود را حفظ کنید تا تمام تلاش و خلاقیتی که در واقع برای ایجاد تصاویر و ویدیوها انجام می دهید هدر نرود.
البته در کنار تمامی این موارد باید به این نکته نیز اشاره کرد که امکان حذف استوری بعد از 24 ساعت مزیتی است که در ادامه به شرح آن می پردازیم.
می توانید از تکنیک هایلایت استفاده کنید که واقعاً یکی دیگر از ویژگی های جدید اینستاگرام است و در واقع در یکی از به روز رسانی های اخیر گنجانده شده است تا استوری های مهم خود را حفظ کنید.
در اینستاگرام، هر صفحه‌ای به راحتی می‌تواند استوری‌ای را که محتوای بسیار مهمی دارد، با برجسته کردن آن در صفحه خود، برجسته کند تا بازدیدکنندگان و طرفداران با دیدن استوری‌های ویژه با فضای صفحه شما آشنا شوند.
در راهنمای هایلایت اینستاگرام می توانید از این قابلیت استفاده کرده و تمامی ویژگی های آن را یاد بگیرید.

استفاده از استوری اینستاگرام را با مثال توضیح دهید
برای درک بهتر کاربرد استوری و مزیت های آن نسبت به پست، بهتر است به این مثال نگاهی بیندازید.
شما و خانواده تان می خواهید روز جمعه به بالای یک کوه بروید و در آنجا صبحانه بخورید. از همان ابتدا می توانید اولین سلفی خود را در ماشین همه حاضران بگیرید و آن را با یک داستان تطبیق دهید و از نتایج آن استفاده کنید.
وقتی به پایین کوه رسیدید، می‌توانید از لحظه آماده کردن کوله‌پشتی‌تان و گرفتن ابزار و همچنین لحظه‌ای که شروع به بالا رفتن از کوه می‌کنید، عکس یا ویدیوی سریعی بگیرید. بدون شک در حین صعود محصولات بسیار جالب و دیدنی های فوق العاده ای را تجربه خواهید کرد که برای عکاسی و فیلمبرداری اهمیت دارند.
هنگامی که در بالای صفحه قرار گرفتید، می توانید عکس ها و فیلم های متعددی از مناظر، تهیه صبحانه و جمع شدن همه سر میز تهیه کنید. قرار دادن منظم چنین محتوایی به همراه نتایج، افکت ها و استیکرهای گرافیکی مناسب می تواند نهایت زیبایی و اصالت را در استوری اینستاگرام افراد ایجاد کند.
اما بدون شک پس از مدتی شروع به ارسال استوری های جدید در موضوعات مختلف خواهید کرد و ترک استوری های قبلی می تواند صفحه شما را شلوغ و نامناسب کند.
برای جلوگیری از چنین مشکلاتی، اینستاگرام بلافاصله پس از 24 ساعت این استوری ها را حذف می کند.
البته، نباید کل طرز فکر و درک خود از استفاده از Stories را به اشتراک گذاری عکس ها و ویدیوهای لحظات عالی، سفر، مکان های دیدنی و موارد دیگر محدود کنید. اکثر مشاغل، مجموعه ها و برخی افراد مانند اینفلوئنسرها از استوری اینستاگرام برای نمایش محصولات یا خدمات جدید استفاده می کنند.
حتی می‌توانید فرآیند تولید یک محصول را مرحله به مرحله در صفحات داستانی متعدد نشان دهید تا مشتریان را به خرید ترغیب کنید و حس اعتماد را بین مشتری و برند ایجاد کنید.

دایره سبز در لبه داستان به چه معناست؟
اغلب می بینید که نماد داستان برخی افراد در Stories دارای یک دایره سبز رنگ در اطراف آن است. این حلقه به معنای "دوست نزدیک" یا "دوستان" است و در اطراف افرادی قرار می گیرد که شما واقعاً به لیست دوستان نزدیک خود اضافه کرده اید.
در این صورت فقط افراد موجود در لیست می توانند استوری های آن کاربر را ببینند و این یک نوع محدودیت و خصوصی سازی است تا همه طرفداران نتوانند استوری های آن شخص را ببینند.


https://mysocial.blogsky.com



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد